Dårlig forelesning

Hva kjennertegner en dårlig forelesning evt en dårlig foreleser?

Akkurat nå sitter jeg i mitt livs kjedeligste forelesning. Minuttene tikker sakte av gårde, hodet mitt er bøyd ned mot ipaden, samtidig som øynene veksler mellom denne teksten, forelesningsslidene og foreleseren. Skulle ønske jeg kunne fulgt med, men hjernen klarer ikke få med seg ordene som sies mellom ææææ, eeeeh, hmmm osv. Sånne saktegående stemmer som egentlig ikke får sakt det de vil si er bare ikke min ting.

Tror ikke det er så mange andre som får med seg så mye mer. To slurker med kaffe før hodet faller ned igjen. Tankene løper seg en tur, skal jeg stikke hjem og lese, eller sitte her og la hjernen høre på? Kanskje den får inn ett par ord og et par modeller?

 

Jeg prøver å presse meg selv til å gå på de fleste forelesningene, kanskje det bare er meg det er noe galt med. Jeg liker energirike mennesker som gjør at jeg ikke klarer å duppe av, som inspirerer og utfordrer meg. Utfordrer meg til å gjøre det lille ekstra for å føle meg best.

 

Kanskje foreleseren i dette faget er den beste for andre, det håper jeg.

Nå er det pause, og jeg skal presse meg selv til å se opp, åpne ørene og følge med de to neste timene. Dette er viktig…

Hva kjennetegner en god foreleser for deg, evt en dårlig foreleser?

 

Legg igjen en kommentar

