DIY decoupage esker

Nå var det på tide å gi nytt liv til et par esker jeg syns var fine for to-tre år siden. Rosa fargen begynte å bli litt kjedelig og pynten jeg hadde oppå den minste, var jo helt forferdelig. Den får dere ikke se en gang. Her kommer en liten DIY til dere på starten av uken. Kanskje kommer det flere resten av uken og?
Du trenger: Esker (skoesker er kjempe fint) ellers har jeg noen som en gang var hvite fra panduro. Decoupagelim, pensel, noe å ha limet oppi (jeg bruker et syltetøyglass lokk) og serviett.
Del servietten i tre lag. Du skal kun bruke det øverste med print på. Jeg begynner midt på bunnen og smører et tynt lag før jeg legger over servietten og stryker over den for å fjerne bobler og bulker. Jobb deg oppover med litt serviett om gangen. Kantene og hjørnene er værst, da må du velge det du syns er finest. Selv blir jeg aldri fornøyd med hjørnene. Spør hvis du ønsker mer detalj om hvordan man legger serviett med decoupagelim.
Det blir alltid mye rot når jeg holder på. Men resultatene blir omtrent alltid pene til slutt.
Noe du kunne tenkt deg og gjøre? Har du forslag til andre ting man kan pynte med decoupage og serviett?

 

Én tanke på “DIY decoupage esker

Legg igjen en kommentar

