Cupcakes

Jeg er egentlig ikke veldig glad i cupcakes. Tror det er frostingen jeg syns kan være litt kvalmende til tider. Men jeg har prøvd meg litt frem og fant en oppskrift som var kjempe god. Ingrediensene finner du på et av bildene under. Oppskriften gav ca 14 cupcake.
Dette gjør du: Pisk smøret mykt. Tilsett sukker og pisk i 3 min til en luftig smørkrem. Pisk inn ett og ett egg, deretter vanilje essensen. Sikt mel og bland det vekselvis med melken. Fordel deigen i former og stek på 175 grader midt i ovnen i 20-25 min. Avkjøl før du tar på smørkremen/frosting.

Til smørkremen trenger du: 250 g smør, 2 ts vanilje essens, 2 dl melk og 12-16 dl melis.

Dette gjør du: Pisk smøret mykt. Bland inn vanilje essens, melk og 4 dl av melisen i tre min på middels hastighet slik av den blir luftig. Tilsett mer av melisen og pisk sammen til en tykk og god smør konsistens. Ta i konditorfargeom du ønsker. Frostingen må ikke bli for hard eller løs. Den må være perfekt for at den skal legge seg fint på cupcaken.

Jeg syns de ble bedre og bedre hvis man ventet en dag eller to med å spise dem! Gleder meg allerede til å lage dem igjen.

 

Legg igjen en kommentar

