DIY bleiekake

Tenkte jeg ville vise dere hvordan jeg lagde bleiekaken jeg gav til venninna mi i babyshoweren meg og jentene hadde hjemme rett før nyttår.

Du trenger: bleier, sytråd eller små gummistrikk, noe til å ha i midten, noe til å ha kaken på, silkebånd og pynt. Jeg har brukt wastebag, skjeer, middagsglass, en body og et kort hvor det står prinsesse på toppen.

Det første du gjør er å rulle sammen bleiene og fester en tråd eller et strikk rundt.
Når du har rullet nok bleier kan du begynne å sette dem sammen. Da begynner man i bunnen og bygger seg oppover. Greit å være to!
Du må surre en tråd rundt alle bleiene i hver etasje for at de ikke skal gå fra hverandre.
Det kan være litt vanskelig å få alle strikk og tråder til å ligge likt rundt hele kaka. Jo bedre dette blir jo finere blir kaka.
Neste steg er å feste silkebåndet over trådene så de ikke lengre er synlig.
Deretter er det bare å pynte i vei!
Hva syns dere?
 
 

 

Legg igjen en kommentar

